Pilates – trening dla ciała i dla ducha | Klub Fitness RELAKS w Przyłękach

Pilates – trening dla ciała i dla ducha

     Siedzący tryb życia, niewłaściwa postawa przy oglądaniu telewizji czy pracy przy komputerze, codzienne stanie w kolejkach, niewygodne łóżko, chodzenie na obcasach, domowe obowiązki, praca w ogrodzie… Przeciążenia podczas jazdy na rowerze, biegania, błędy techniczne przy wykonywaniu ćwiczeń siłowych, zbytnia koncentracja na wybranych partiach mięśniowych przy wzmacnianiu, brak bądź zbyt krótka faza rozciągająca po treningu… Te i wiele innych czynników wpływają na pogorszenie stanu naszego kręgosłupa. Pojawiają się bóle, odkształcenia, dolegliwości, które przeszkadzają nie tylko w uprawianiu sportu, ale i w codziennym życiu. Dlatego właśnie powstał PILATES.

     „Teraz już wiem – nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwi” – te ponoć słowa wypowiedział sam twórca PILATESa, Joseph Pilates w 1965 roku, kiedy opracował tę innowacyjną jak na tamte czasy metodę treningu. Początkowo PILTES powstał jako zestaw ćwiczeń umożliwiających tancerzom i sportowcom bezpieczny powrót do treningu po kontuzjach. Kiedy odkryto jego niezwykłą skuteczność zaadoptowano założenia metody J. Pilatesa do zajęć fitnessowych.

     PILATES to zajęcia zupełnie inne niż pozostałe formy fitness. Przede wszystkim są to zajęcia nieaerobikowe – nie trzeba ich wykonywać w rytm muzyki. Tempo dyktuje nam własne ciało i oddech. Podczas zajęć PILATES nie spalamy wielu kalorii, ale wysmuklamy sylwetkę poprzez korekcję wad postawy, uczymy się odpowiednio napinać mięśnie i oddychać, tak, by nasz brzuch wydawał się bardziej płaski, sylwetka bardziej młodzieńcza a chód pełen gracji i wdzięku. Przede wszystkim PILATES to jednak ulga dla kręgosłupa – wykonując ćwiczenia na zmianę wzmacniające i rozciągające plecy – doskonale rehabilitujemy poszczególne partie kręgosłupa, łagodzimy bóle i rozmasowujemy zmęczone mięśnie międzykręgowe. Wzmacniając głębokie mięśnie brzucha, które nie mają szans być ćwiczone na zajęciach aerobiku ze względu na zbyt szybkie tempo, odciążamy kręgosłup.

     Ćwiczenia PILATES wykonujemy na zmianę z ćwiczeniami rozciągającymi, które wysmuklają napuchnięte po treningu mięśnie i regenerują je. Zwracamy szczególną uwagę na mięśnie naturalnie przykurczone – mięśnie łydek, bioder, klatki piersiowej – przez co eliminujemy nieprawidłowości postawy (okrągłe plecy, pogłębiona lordoza, ciężki chód).

     Dzięki PILATESowi odciążymy kręgosłup, wysmuklimy mięśnie a także zrelaksujemy się i odprężymy przy nastrojowej muzyce, dlatego gorąco zachęcam Was od udziału w tych zajęciach.Pamiętajmy, że prawidłowy trening nie może mieć miejsca bez odpowiedniej regeneracji zmęczonych mięśni i stawów.

Ania